همبودگاه

محسن بوالحسنی: جنگ اولین دوست من بود!

محسن بوالحسنی متولد ۱۳۶۰/ شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار ۱۹ مهرماه سال ۱۳۶۰ من محسن بوالحسنی شدم. چه اتفاق نادری در خوش‌یمنی مهر و بدیمنی جنگ و جنگ اولین دوست من بود. در جنگ آدم همیشه به دست می‌آورد و همیشه از دست می‌دهد؛ از جمله خواب‌ها و تصویرهایی که هرگز تا آخر عمر رهایش نمی‌کنند؛ […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

بهاءالدین مرشدی و سنگ قبرش!

یک وقتی در مرداد ماه در استهبان به دنیا آمدم. گزینه اسم‌های روی میز یکی هدایت بوده و یکی بهاءالدین که بالاخره بی‌بی‌ام زورش می‌رسد و اسم شوهر مرده‌اش را می‌گذارد روی من. یک وقتی در مرداد ماه در استهبان به دنیا آمدم. گزینه اسم‌های روی میز یکی هدایت بوده و یکی بهاءالدین که بالاخره […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

از هیتلر تا هری‌پاتر

از هیتلر تا هری پاتر/ کتاب همیشه باز می‌مانددر روزهای قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری، یک دوست مهربان به نام «کتاب» شما را فراموش نمی‌کند. دوستی که نه تنها ناقل بیماری نیست و نه تنها از نزدیک شدن به شما نمی‌ترسد، بلکه دست شما را می‌گیرد و به همه جای دنیا می‌برد.اما شاید با خودتان بگویید: […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

تاثیر مشارکت در کمپین‌های کرادفاندینگ بر آگاهی از برند (Brand Awareness)

در سال‌های اخیر کرادفاندینگ، یا همان جمع‌سپاری مالی به یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری بدل شده است. اما وقتی از «جمع» صحبت می‌کنیم با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط هستیم که این تعامل می‌تواند پیش‌برنده‌ی سایر اهداف بازاریابی و برندینگ سازمان‌ها نیز باشد.در تعریف‌های عمومی

مطالعه بیشتر

همبودگاه

تامین مالی جمعی خیریه و پاداش

01 خیریه یا اهداتامین مالی جمعی به این روش جهت تامین سرمایه برای کارهای عام‌المنفعه اجتماعی، سیاسی، زیست محیطی و غیره انجام می‌گیرد. در این نوع تامین مالی جمعی حمایت کنندگان صرفا به دلیل منافع معنوی از پروژه‌ها حمایت می‌کنند. 02پاداش (پیش‌فروش)تامین مالی جمعی به روش پاداش از طریق پیش‌فروش محصول

مطالعه بیشتر

همبودگاه

تامین مالی جمعی از طریق پیش‌فروش

برای کاهش ریسک و برآورد میزان تقاضای بازار می‌توانید از اهرم تامین مالی جمعی و پیش‌فروش استفاده کنید. تصور کنید شما عضو یک گروه موسیقی هستید به نام وون نردز. این گروه 15 آهنگ  نوشته و آماده است تا اولین آلبوم خود را روانه بازار فروش کند؛ شما و دیگر اعضای گروه ممکن است تمام […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

عوامل فرهنگی حامی ارزش آفرینی!

تفاوت فرهنگی! تهدید یا فرصت؟ یکی از اصلی ترین عواملی که باعث رشد و پیشرفت یک محصول در یک بازار میشود و در بازار دیگر به این موفقیت نمی‌رسد تفاوت های فرهنگی و الگویی بازار های مقصد و جامعه است؛ زمانی که محصولات شما ابعاد بین المللی هم پیدا کند این فرایند سخت تر میشود […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

سرمایه دانشی یا سرمایه مشارکتی؟ کدام اولویت سرمایه گذاری ما هستند؟!

هوآنگ وی‌وی در بخشی از کتاب تعهد: فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی میگوید که: هنگامی که در حال پیش‌نویس اساسنامه هوآوی بودیم، رن (Ren) دائماً خاطرنشان می‌کرد که شرکت‌های فناوری پیشرفته هوشمندانه از مفهوم سرمایه دانش در طول دوره شروع به کار خود استفاده کرده‌اند. برای روشن شدن این مطلب باید

مطالعه بیشتر

همبودگاه

سرمایه‌گذاری بر روی منابع مالی یا منابع انسانی؟

در اقتصاد و دانش، شیوه ماندگاری و رشد شرکت‌ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. رن ژنگ فی در هواوی تا کی می‌تواند ارزشمند باقی بماند می‌گوید: نقشی که دانش از جمله حقوق مالکیت معنوی و تخصص فنی در ارزش آفرینی ایفا می‌کند از نقش سرمایه پررنگ‌تر بوده و جزء مهمی در ارزش آفرینی […]

مطالعه بیشتر

همبودگاه

چگونه مانند هوآوی ارزش سازمانی بسازیم؟

هوآوی ارزش را از طریق کار، دانش، کارآفرینی و سرمایه ایجاد می‌کند! در هوآوی اعتقاد بر این است که ارزش از طریق کار، دانش، سرمایه و کارآفرینی صورت می‌گیرد، برای ایجاد سیستم توزیع ارزش، باید اجزای ارزش آفرینی را مجدداً تعریف کرده و آن را از تئوری اقتصادی سنتی که معتقد است کار، ارزش آفرینی […]

مطالعه بیشتر